Vitamina pentru vedere la 12 ani, Vitamine și minerale pentru copii | airsoftbotosani.ro


Vitamine și minerale pentru îmbunătățirea atenției și concentrării la copii

Vitamine și minerale pentru îmbunătățirea atenției și concentrării la copii © Autor: Dr. Rusu Andreea, Medic rezident Cardiologie Vitaminele şi mineralele sunt elemente esenţiale ale alimentaţiei unui copil.

Pentru că vârsta copilăriei presupune o creştere continuă şi un metabolism mult intensificat faţă de cel al adulţilor, şi cerinţele nutriţionale sunt mai mari.

Consumul de vitamine şi minerale ajută copilul să se dezvolte normal nu doar fizic, ci și din punct de vedere cognitiv. Test ocular okwed asemenea este important că acesta să îşi stabilească încă de mic acele obiceiuri sănătoase pe care le va urma şi la maturitate.

Mulţi copii se confruntă cu dificultăți de concentrare și menținere a atenţiei, sunt agitaţi şi nu pot să ducă sarcinile la bun sfârşit.

Vitamine pentru Copii: Cand administram suplimente de vitamine?

Vă prezentăm rolul pe care îl joacă vitaminele şi mineralele asupra acestor procese cognitive. Vitaminele Vitamina B12 cobalamină Ajută sistemul nervos să funcţioneze normal prin efectul asupra celulelor nervoase neuroni şi prin contribuţia sa la producerea de ADN şi ARN, purtătorii informaţiei genetice.

Vitamina B12 este implicată în formarea tecii de mielină a neuronilor, stratul electroizolant care înconjoară axonii şi conduce impulsul de la o celulă la alta. De asemenea, vitamina B12 joacă un rol important în producţia de globule roşii, celulele sanguine ale organismului care transportă oxigenul la ţesuturi.

În lipsa aportului adecvat de B12 va exista un deficit de oxigen sesizat şi la nivelul creierului, rezultând deficite de concentrare a atenției, ca urmare a unei stări pregnante de oboseală sau slăbiciune.

Ea este necesară pentru sinteza şi reglarea activităţii neurotransmiţătorilor din sistemul nervos central substanţe chimice care facilitează transmiterea sinapticăalături de vitamina B6 şi B9. Există contraindicaţii privind asocierea vitaminei B12 cu medicamente pentru diabetchimioterapice, anticonvulsivante, reducători de acid stomac. În acest caz, ea scade foarte mult capacitatea de absorbţie a medicamentelor. Sursele alimentare de vitamina B12 sunt laptele, brânza, cerealele, peştele, ouăle şi carnea.

Ea distruge radicalii liberi care apar de obicei în urma prelucrării şi transformării alimentelor în surse de energie.

Vitaminele pentru copii: importanta, surse si principalele tipuri | airsoftbotosani.ro

Radicalii liberi sunt nocivi pentru organismul uman, întrucât slăbesc sistemul imunitar, facilitând dezvoltarea microbilor şi virusurilor şi distrug ţesuturile cerebrale. Vitamina C se acumulează în sistemul nervos central în structuri nervoase numite neuroni, unde formează depozite.

  1. Vitaminele au un rol deosebit de important pentru copii, iar o dieta bogata in nutrienti sau utilizarea suplimentelor alimentare potrivite poate aduce multiple beneficii pentru cei mici.
  2. Vedere exactă
  3. CENTRUM Junior Pro de la A la Zinc
  4. Vitamine și minerale pentru copii | airsoftbotosani.ro

Ea este responsabilă pentru sinteza de norepinefrină noradrenalinăce acţionează pe zone ale creierului implicate în mecanismul atenţiei şi al modului de a răspunde la diverşi stimuli. Alimente bogate în vitamina C sunt: fructele portocale, lămâi, kiwi, clementine, mango, papaia, grapefruit, pepene galben, coacăze negre, prune, struguri, căpşunibroccoli, spanac, roşii, cartofi, varză de Bruxelles, ardei iuţi şi ardei graşi.

Deficitul de vitamina B6 poate produce iritabilitate, confuzie, lipsă de concentrare şi atenţie deficitară. Efectele adverse ale consumului de B6 sunt greaţa, vărsăturile, durerile stomacale, cefaleeasomnolenţa şi pierderea apetitului.

rolul vitaminei a asupra vederii nu este vizibil în viziunea la distanță

De asemenea nu se recomandă combinarea cu medicamente precum levodopa, amiodaronă, fenitoină, fenobarbital. Surse alimentare de vitamina B6 sunt: legume, orez brun, cereale integrale, peşte, carne, cartofi, banane, pepene galben.

Ele îmbunătăţesc semnificativ vederea la copiii suferind de ADHD care, din cauză că nu reuşesc să vadă la distanţă - de exemplu la şcoală nu văd până la tablă - nu pot vitamina pentru vedere la 12 ani atenţia şi întâmpină probleme de concentrare.

tratament ocular cu magneți dexazonă în oftalmologie

Un studiu realizat de cercetătorii de la Children's Eye Center, Universitatea din San Diego, a arătat că într-adevăr, există o legătură între insuficienţa de convergenţă a ochiului copiii văd în ceaţă când schimbă privirea de la distanţă la aproape, prezintă jenă oculară, vedere dublă intermitentă şi vedere neclară când citesc şi ADHD.

Conform studiului, copiii cu această insuficienţă sunt de 3 ori mai predispuşi să dezvolte ADHD. Vitamina A este esenţială pentru vedere întrucât produce un pigment numit rodopsină la nivelul conurilor şi bastonaselor din retină. Conurile şi bastonaşele sunt receptori pentru lumină, care transmit semnalele nervului optic şi de aici la creier.

Deficitul de vitamină A predispune la boli infecţioase şi probleme de natură vizuală. Vitamina E are de asemenea un rol important la nivel ocular, deficitul cauzând retinopatie.

Ambele vitamine au proprietăţi antioxidante, acţionând asupra radicalilor liberi pe care îi distrug.

Mineralele

Prin vitamina pentru vedere la 12 ani ele previn distructia ţesuturilor şi implicit a celor din sistemul nervos central. Surse de alimente pentru vitamina A: carne, ouă, lapte, brânză, ficat, ulei de peşte şi ulei din ficat de cod. Ultimele două sunt introduse în suplimente alimentare în tratamentul ADHD-ului.

Surse alimentare pentru vitamina E: ulei vegetal, margarină, nuci, seminţe, spanac, varză creaţă. Glutationul este principalul antioxidant al organismului uman, rolul său constând în a contracara efectele dăunătoare ale radicalilor liberi produşi în diferite ţesuturi, printre care şi cele din sistemul nervos central. În acest fel, el protejează neuronii şi asigura sănătatea creierului.

Vitamina D facilitează şi producţia de neurotransmiţători, precum dopamina şi norepinefrina, participând la etapele sintezei lor. De asemenea, vitamina D potenţează activitatea colin acetiltransferazei, o enzimă ce se întâlneşte de obicei în terminaţiile presinaptice ale neuronilor şi care catalizează anumite reacţii chimice ce vor duce la sinteza de acetilcolină.

Cantităţile ridicate de acetilcolină în sistemul nervos ajută la menţinerea atenţiei şi sunt corelate cu capacitatea de concentrare pe perioade îndelungate de timp. Vitamina D se găseşte în puţine alimente: peşte gras somon, sardine, macrouulei din ficat de peşte, ouă de găini care au fost hrănite cu vitamina D.

Vitamina D este în principal sintetizată la nivelul pielii după expunerea la soare. Este de ajuns pentru un copil să petreacă zile pe săptămâna afară pentru a prelua cantitatea suficientă de vitamina D, astfel încât să prevină deficitul.

Vitaminele

Unii experţi susţin că cei diagnosticaţi cu ADHD prezintă toate aceste simptome, ceea ce ar susține o legătură între această tulburare şi nivel scăzut de magneziu din organism. Magneziul intervine în sinteza serotoninei, un neurotransmiţător de la nivelul sistemului nervos central care este responsabil de inducerea unei stări de linişte, bună dispoziţie şi liniște.

Asociat cu calciul, magneziul relaxează musculatura şi contribuie la starea de calm, fiind de ajutor la copiii care au probleme cu somnul nu pot adormi sau nu au un somn eficient şi care prin urmare, sunt agitaţi şi nu se pot concentra. De asemenea, înlătură stările de stres şi efectele lor. Totuşi, un aport ridicat de magneziu este periculos. Nu se recomandă asocierea lui cu anumite medicamente precum antibiotice şi medicamente antihipertensive.

Sursele de magneziu sunt legumele cu frunze verzi spanac, varzănucile, seminţele de dovleac, seminţele de floarea soarelui, migdalele, peştele gras, avocado, bananele.

Vitamine pentru Copii: Cand administram suplimente de vitamine?

Părinţii nu ar trebui să încurajeze copiii să consume produse fast-food, chips-uri sau cartofi prăjiţ,i întrucât acestea au un conţinut crescut de sare ce poate fi o cauză a deficitului de magneziu. Zincul este implicat în sinteza de neurotransmiţători, precum serotonină şi dopamină. De asemenea, reglează activitatea unor substanţe corelate cu comportamentul, procesul de învăţare, concentrare şi atenţie. Dintre acestea mai importante sunt melatonina şi acizii graşi.

cât este o viziune bună litera de testare a viziunii p

Melatonina ajută copilul să poată adormi şi creşte semnificativ calitatea somnului, vitamina pentru vedere la 12 ani acizii graşi în special omega-3 intră în structura membranelor celulelor nervoase şi menţin sănătatea sistemului nervos central. Zincul amplifică şi activitatea metilfenidatului, o substanţă stimulantă a sistemului nervos central şi un medicament de prima linie în tratamentul tulburărilor de atenţie şi hiperactivitate.

oameni cu o vedere foarte slabă Metoda Bates de restaurare a imaginii video

În absenţa zincului, în creier se acumulează cupru şi cadmiu în cantităţi mari, toxice pentru organismul uman. Zincul este frecvent întâlnit în produsele cu un conţinut bogat în proteine carnea de porc, vită, mielalune, unt de arahide, legume. Un lucru important de menţionat este faptul că zincul care poate fi utilizat de organism se găseşte numai în proteinele animale, nu şi în cele vegetale. După administrarea de fier, s-a observat la acești copii o îmbunătăţire semnificativă a acestor două capacităţi.

Un alt studiu a fost realizat pe un grup de copii între 5 şi 8 ani care sufereau de ADHD. Unora li s-a administrat fier 80 mg, altora un tratament placebo, timp de 3 luni.

Cei care au primit fierul au reuşit să îşi corecteze comportamentul, în timp ce la copiii cu placebo nu a avut loc nicio schimbare. Fierul poate avea efecte asemănătoare Ritalinului metilfenidat şi altor medicamente pentru tratamentul ADHD-ului.

Totuşi, la o asemenea concentraţie, fierul este toxic pentru organism şi un copil nu poate lua suplimente cu fier 80 mg pentru o perioadă prea lungă de timp, fără a întâmpina reacţii adverse. Există două tipuri de fier: heminic şi non-heminic. Fierul heminic uşor absorbabilse găseşte în produse de origine animală: carne, fructe de mare, păsări de curte, în timp ce fierul non-heminic neabsorbabil are surse vegetale: salată verde, spanac, legume, pâine şi seminţe fortificate şi fructe uscate.